5 Ağustos 2009 Çarşamba

30 Temmuz 2004

Venedik'ten Floransa'ya doğru yola çıktık... :) Ama maalesef 5,5 saatlik yolu daha uzun sürede gidicez çünkü Bologna'da 1,5 saat, Prato'da 1 saat bekliycez... Öğleden sonra 3 gibi Floransa'da olucakmışız! Geç bir saat ama napalım..:(

Dün Venedik'te eşyalarımızı otele bıraktıktan sonra tabi ki(!!) kendimizi sokaklara attık.. İstasyondaki Tourist Information'dan günlük vaporetto bileti aldık. ve 1 nolu Vaporetto ile uzun bir gezintiden sonra San Marco meydanına geldik... Yine çoookk kalabalık.. Her yer turist kaynıyor.. Önce yürürken biraz seyyar satıcılara bakınıp küpe,anahtarlık gibi eşyalar aldık.. Sonra da meydana geldik ama maalesef yine katedrale giremedik:( Geçen sene kalabalık diye girememiştim. Bu sene ise kıyafetimiz yüzünden resmen giremedik..:( Çok üzüldüm yaaa... Dükler Sarayı'nı es geçtik zaten çok da gerek yok.. Gökhan'la ben saat kulesine çıktık.. Manzara güzeldi..(6 Euro). Simge'de aşağıda bizi bekledi.. İndikten sonra biraz ilerideki seyyar satıcıları da dolaşıp meydana geri döndük.. Güvercilerin fotoğrafını çekmek istedik ama yemimiz olmadığı için hiçbiri gelmedi.. 1Euro verip yem aldık.İkişer üçer kollarımıza konmaya, elimizden yemek yemeye başladılar.. Çok eğlenceliydi.. Kollarımı biraz çizdiler ama olsun...:)

Ve bu iş de bittikten sonra Venediğin ara sokaklarına daldık. Bir sürü Murano mağazasına girdik. Kendime küpe ve kolye ucu aldım, arkadaşlarıma ufak hediyeler...

Bu arada acıkmıştık ve yemek yiyecek bir yer arıyorduk ve kapıdaki garsonun sayesinde bir restorana girdik.. Ben ve Gökhan Margharita Pizza yerken Simge Lasagna yedi.. Pizzayı çok beğenmedik ama olsun..

Ara sokaklarda yeterince dolaştıktan sonra Murano adasını da görelim dedik. Nasılsa elimizde günlük vaporetto biletlerimiz var ya;)

Murano Adası sakin,sessiz,şirin,küçücük bir yer.. Tabi ki her yerde murano dükkanları var.. Ana caddesinden yürüyüp geri döndük.. Otelimize yerleştik.. Ve akşam yemeği için tekrar dışarı çıktık.. Birer sandviç tarzı birşeyler alıp istasyonun orada deniz kenarında oturduk.. Sonra da yatmak üzere odamıza geldik.. Ertesi gün (bugün) erken kalkacağımız için erken yatıp dinlenelim dedik.. Otel çok güzeldi bu arada.. (http://www.casagerottocalderan.com/)Yeri süper,istasyona 5 dak. Ayrıca 84 Euroya özel banyosuz oda ayırtmıştık, banyolu oda verdiler:) Aynı fiyata üstelik...;) Sıcacık bir duş aldık ve yattık... Bugün de bir Floransa'ya varsak:)

.................................

Yaşasııııııııııııııııııııııııınn Floransa'dayızzzzz!!!!!! Özlemişim valla.. hem de çok.. Trenden inince direkt 12 ve 13 numaraların olduğu otobüs durağına gittik, 12 numara erken gelince de binip kampımıza doğru yola çıktık.. Kamp tam Michelangelo meydanının yanında.. Tüm Floransayı tepeden görüyor... Bir sürü çadır ve karavan var..(http://www.camping.it/english/toscana/michelangelo/)

Şirin bir yer ama çadırların içi çooooooookkkk sıcak!! ve tabi ki ışık yok.. Üstümüzü değiştirdikten sonra da yürüyerek şehre indik.. Önce Ponte Vecchio'dan karşıya geçtik. Uffizi'nin oradan yürüyüp Piazza della Signoria'ya geçtik.. Alışveriş caddelerinden geçerek Palazzo Vecchio, Bargello, Piazza Repubblica'yı da gördükten sonra önce markete gidip ertesi gün için alışveriş yaptık, sonra da San Lorenzo'nun ordaki Osteria'ya yemek yemek için gittik.. Hala aynı garson, hala aynı askıntılıkta devam ediyor..:) Adam Gökhan'ın yanında bile asıldı... Yemekten sonra da Duomo'nun oradan yürüyerek caddelerde dolandık. Zaten gece adım başı bir atraksiyon var caddelerde.. Kimi gitar çalıp şarkı söylüyor, kimi darbuka falan çalıyor.. Kimi ateşli mateşli gösteri yapıyordu.. Bir adam da (ki kendisini geçen sene de görmüştüm) seyircileri kullanarak skeç gibi birşeyler yapıyordu... Oturup onu izledik..Çok eğlenceliydi... Önce Gökhan kameraya alıyordu. Sonra ben başladım çekmeye ve... O sırada adam görüp beni de sahneye çıkardı...:)(sahne dediğim de sokak..) Kamerayı da o aldı, beni çekti, komik komik yürürken falan... Çok eğlendim yaaaa..... O gösteri de bittikten sonra otobüse doğru yürüyüp o arada bir de Santa Croce kilisesini görüp kampımıza geldik uyumak için...