23 Nisan 2014 Çarşamba

Murano ve Burano

Venedik'te kaldığımız 2. günü Murano ve Burano adalarına ayırmıştık.Bu 2 ada Venediğe çok yakın değiller.Bizim ilk durağımız Murano'ydu. Vaporetto ile 1 saati geçiyor yolculuk. Ne zaman bitecek diye diye geldik.Murano adası da köprülerle birbirine bağlanan adacıklardan oluşmuş. Ada 1291 yılından beri cam endüstrisinin merkezi olmuş durumda. Şehir içinde olabilecek yangın riskinden ve dumanın hoş olmayan etkilerinden ötürü fırıncıları ve zanaatkarları buraya göndermişler..Bu arada cam atölyelerinden birinde camdan nasıl sanat eserleri yaptıklarını da canlı canlı izleyebilirsiniz. Biz indiğimizde show yeni bitmişti. Vakit kaybetmemek için beklemedik bir sonrakini..
Murano camından yapılmış ev aksesuarları veya takılar alacaksanız dikkat etmeniz gereken "Çin malı olmaması".. Zaten 2-3 dükkan gezdikten sonra kaliteli ile kalitesizi ayırabilir hale geliyorsunuz.. Daha önce gittiğimde tüm dükkanlarda abartı rakamlara aksesuarlar, biblolar, avizeler vardı. Şimdi ise bunlar azalmış. Daha çok takıya yönelmişler.. Benim çocukluğumdan kalma Murano camından palyaço biblosu takıntım olduğu için biz evimize orta boy bir palyaço biblosu aldık tabi ki:)

Vaporettodan indikten sonra uzuuun bir kanalın 2 tarafı var gezebileceğiniz. Biz de sol taraftan başladık..

Bu arada gitmeden önce internette bir blogda, blog sahibinin İtalya'da en iyi tiramisuyu Murano'da yediğini okumuştum. Vitrininde tiramisu tepsileri olan restoran diyordu tarifinde. Tüm gezi boyunca orayı aradık. Sonunda kapandı herhalde diye düşünürken çok da yorulunca güzel görünen bir yere oturduk. Vee o da nee.. vitrininde olmasa da içeride bir sürü tiramisu tepsileri var.. Bingooo!! Hemen tiramisuları ve Venediğe özel bir tatlı olan Fritelle söyledik. Beyler acıkınca ortaya da deniz ürünlü spaghetti söyledik bir de... Fritelle karnaval zamanına özel bir tatlı.Yuvarlak, kızartılmış bir hamur işi.Hamurun içinde krema var. Kremanın içine çeşitli malzemeler koyulabiliyor. Bizim yediğimiz kuş üzümlüydü..Açıkça söyleyebilirim ki hem spaghetti hem tiramisu gerçekten yediklerimiz arasında en iyilerdi..

Bu arada restoranın yerini tarif etmek gerekirse; Vaporettodan indikten sonra yürüdüğünüz uzun yolun sonundaki köprüden paralel yola geçmeniz gerekmekte. Hatta fotoğrafı da aşağıda görülebilir diyicem ama Altan ismini çekmemiş.. :) Bulabilirseniz şiddetle öneriyorum.. Fiyatları da Venedik merkeziyle karşılaştırılırsa oldukça uygundu..

Murano küçük bir ada.. Ama dükkanlara gire çıka epey vakit geçiriliyor. Biz yemek sonrası vaporetto saatine de bakıp Burano'ya geçtik.

Burano... Bu gezide kalbimin kaldığı yer diyebilirim sanırım. Nasıl huzurlu, nasıl keyifli, nasıl rengarenk bir ada.. Bence kesinlikle gidilesi.. İnsan bir sakinleşiyor, huzura eriyor resmen.. Burası da dantel işçiliği ile ünlü bir ada.. Rengarenk evlere sahip. Zaten o evlerin oluşturduğu görüntüye bakmak acaip keyifli.. Ne tarafta fotoğraf çekeceğinizi şaşırıyorsunuz..

Bir sonraki durağımız Milano olacak.. Beni izleyin.. :)